lördag, november 30, 2013

Att göra mosshjärtan

1. Ståltråd 2-3 mm så har fixar att böja och bända på den. Tvinna i hop ändarna och forma sen ståltråden till ett hjärta.


2. Sen tar jag mossa och grön bindtråd (finns hos större varuhus och hos blomsterhandlaren såklart) sen är det bara att lägga på mossa i sen tjocklek man ha och binda runt med mossa.


3. När mossan är klar så brukar jag binda spets eller tovad tråd eller jutesnöre runt. Vissa dekorerar friskt ned prydbadsaoel och kanelstänger men jag vill ha det enkelt och rent.


4. Tada, ett hjärta tar 25-30 min att göra. 

Man behöver ju inte göra hjärtan uran det går ju bra att göra vad som. Här är det bara fantasin som sätter stopp.

Jag ska iväg och pyssla ikväll och visar några av mina verk lite senare, jag försöka göra en dubbel ring med mossa eller granris. 

Ha en fin lördag.

Kram Lina
❤️


1 kommentar: